HAMURİŞLERİ,

TAHİNLİ ve ÇİKOLATALI KURABİYE

Aralık 20, 2016 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar





                                Malzemeler;
  • 115 gr. oda sıcaklığında tereyağı
  • 125 ml. tahin
  • 200 gr. toz şeker
  • 180 gr. un
  • vanilya
  • 1 yumurta  + 1 yumurta sarısı
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1   "        "     karbonat
  • 1    "       "     kabartma tozu
  • 1/2  çay kaşığı tuz
  • 200 gr. damla çikolata ( % 60 kakao )
                               Hazırlanışı;
  • Tereyağı, toz şeker ve tahini krema kıvamına gelene kadar karıştırdım.
  • Yumurta, yumurta sarısı ve vanilyayı ekledim.
  • Un, kabartma tozu, karbonat, tuz ve tarçını ekledim.
  • Çikolatayı ekledim ve karıştırdım.
  • Çok yumuşak ele yapışan bir hamur elde ettim.
  • Hamuru üzerine streç bir film yardımıyla kapatıp bir gece buzdolabında beklettim.
  • Ertesi gün, hiç bekletmeden bir kaşık yardımıyla aldığım hamuru yuvarlayıp top şeklinde yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı olarak dizdim.( hamur pişerken yayıldığı için aralıklı dizin )
  • Önceden ısıtılmış 160 derece fırında tek tepsi olarak 12-13 dakika pişirdim.
  • İkinci tepsiyide aynı şekilde pişirdim, çıktığında yumuşak soğudukça sertleşen bir  kıvamı olacak.
  • Bekleyince daha lezzetli bir kurabiye haline geliyor, denemenizi tavsiye ederim.
  • Tarif     beğeniyle takip ettiğim sayfasından alıntıdır.



Tahinli ve Çikolatalı Kurabiye





Tahinli ve Çikolatalı Kurabiye




                                                               Afiyetle..:)

0 yorum: