KURABİYELER,

LİMONLU KURABİYE

Eylül 06, 2016 mavibeyazyemekler 1 Yorumlar




                              Biz bu kurabiyeye bayıldık, hele kokusu miss.
                              Malzemeler;
  • 260 gr. un
  • 135 gr. toz şeker
  • 200 gr. tereyağı
  • 2 yumurta sarısı
  • 2 limon kabuğunun rendesi
  • 1/4 limon suyu
  • 1/2 çay kaşığı tuz
                            Hazırlanışı;
  • Rendelediğim limon kabuklarını elimle ovarak toz şekerle karıştırdım.( Rendenin ince tarafıyla ve beyaz kısmını almadan. Muhteşem bir aroma ve koku veriyor.)
  • Kurabiye hamurunu yoğuracağımız kabın içinde oda sıcaklığında tereyağını krema kıvamına kadar ister çırpın isterseniz elinizle yoğurun.
  • Tereyağı krema kıvamına gelince şekerle ovduğumuz limon rendesini ekleyerek karıştırdım.
  • Üzerine yumurta sarılarını ekledim.
  • Tuz ve unu karıştırdım, yumuşak bir hamur yoğurdum.
  • Hamuru buzdolabı poşetine koyarak buzdolabında dinlendirdim. ( 3-4 saat bırakabilirsiniz, ben akşam beklettiğim hamuru ertesi gün pişirdim.)
  • Hamuru 1 cm. kalınlığında açarak kalıpla kestim.
  • Yağlı kağıt serili tepsiye dizdim.
  • 160 derece önceden ısıtılmış fırında 10 dakika pişirdim.



Limonlu Kurabiye




                                                           Afiyet  Olsun : )

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Nefiss görünüyor ellerinize sağlık en kısa sürede yapmak üzere kaydediyorum tarifinizi