kek,

HURMALI ve CEVİZLİ KEK

Eylül 11, 2016 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar




                              Yumuşak ve lezzetli bir kek tarifim var.
                              Malzemeleri;
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1   "      "      toz şeker
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 paket kabartma tozu
  • vanilya
  • 1/2 su bardağı çekilmiş ceviz
  • 12-14 adet kıyılmış hurma
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 2    "       "    kakao
  • 2,5 su bardağı un
                             Hazırlanışı;
  • Hurmanın çekirdeklerini çıkarttım, 10 dakika kadar sıcak suda ısladım sonra suyunu süzdüm ve  zeytinyağı ekleyerek robotta çektim. ( robotta kolay çekmek için)
  • Oda sıcaklığında yumurtaların akını ve beyazını ayırdım. ( kekin iyi kabarması )
  • Beyazları kar haline gelene kadar mikserle çırptım.
  • Ayrı bir kapta sarılarını şeker ekleyerek rengi iyice açılana kadar çırptım. Süt, zeytinyağı hurma karışımını, vanilyayı ekledim.
  • Un, kakao, kabartma tozunu karıştırdım ve eledim.
  • Yavaş yavaş  kar haline gelmiş beyazları, cevizi ve hurmayı ekleyerek, alttan üste doğru elle karıştırdım.( Bir spatula yada çırpıcı kullanarak hamuru karıştırın.)
  • 20 cm. lik bir kalıp kullandım.
  • 180 derece önceden ısıtılmış fırında kontrollü yaklaşık 20-25 dakika pişirdim.( kürdan testiyle kontrol ederek)
                           Afiyetle tüketeceğiniz bir kek tarifi. Ben tarifi bir dahaki denediğimde şeker yerine  pekmez kullanmayı planlıyorum.Denediğiniz tariflerde bana dönüş yaparsanız çok mutlu olurum.Sevgiyle kalın.






Hurmalı ve Cevizli Kek



0 yorum: