NEW,

TEPSİDE İÇLİ KÖFTE

Temmuz 24, 2016 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar




                                   Benim gibi içli köfteyi seviyor ama elinizde açamıyorsanız, en pratik haliyle tepside yapabilirsiniz.Tarif ; Arda 'nın Mutfağından  aldım, denedim ve çok beğendim.
                                   Malzemeler;
  • 2 su bardağı kısırlık ince bulgur
  • 2 adet orta boy haşlanmış patates
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1    "          "       biber salçası
  • 1  adet yumurta
  • kimyon
  • karabiber
  • kırmızı pul biber
  • tuz
  • İç harcı için; 300 gr. kıyma
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • tuz
  • karabiber
  • 1 adet kuru soğan
  • 1/2 demet maydanoz
  • Üzerine ve tepsinin altına sürmek için; 4 çorba kaşığı tereyağı
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
                                    Hazırlanışı;
  • İç harcını hazırlamak için, zeytinyağında kıymayı, ince doğranmış soğanı kavurdum.
  • Cevizi ekledim en son kıyılmış maydanozu ekleyerek soğumaya bıraktım.
  • Bulguru geniş bir kapta üzerini biraz geçecek kadar sıcak suyla ıslatarak üzerini kapattım ve 10-15 dakika dinlenmeye bıraktım.
  • Haşlanmış patatesleri rendeledim, domates salçası, biber salçası, yumurta, kimyon, kırmızı pul biber, tuz, karabiber ve yumuşamış bulguru ekleyerek yoğurdum.
  • Zeytinyağı ve erimiş tereyağını karıştırdım, tepsiyi yağladım.
  • Hamurun yarısını tepsiye yaydım.( elimi suya batırarak )
  • Üzerine iç harcın tamamını yaydım.
  • Kalan harcı iki yağlı kağıt arasında merdaneyle açarak üzerine kapattım.
  • Kare kare dilimledim ve yağı  ( her yerine eşit gelecek şekilde )üzerine gezdirdim.
  • 200 derece fırında yaklaşık 30 dakika pişirdim.










Tepside İçli Köfte



                                                                 Afiyet   Olsun : )

0 yorum: