BÖREKLER,

BAKLAVALIK YUFKADAN BÖREK

Temmuz 13, 2016 mavibeyazyemekler 2 Yorumlar



                               Hazırlaması çok pratik bir börek tarifi; Baklavalık ( Paketin üzerinde baklavalık böreklik yazıyor. Sadece baklavalık olarak satılan daha fazla nişasta içerdiğinden sert olabilir.) yufkadan börek.
                               Malzemeler;
  • 1 paket yufkanın yarısını kullandım.
  • 150 ml. süt
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 2 adet yumurta ( 1 adet sarısını üzerine sürmek için ayırın)
  • 2 tatlı kaşığı susam
  • İç harcı için; 2 adet patates
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 250 gr. kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • tuz
  • kırmızı pul biber
                            Hazırlanışı;
  • İç harcını hazırlamakla başlayalım.
  • Sıvıyağ ile kıymayı kavurdum, ince kıyılmış soğanı ve tuz ekledim .
  • Kıyma ve soğan kavrulunca rendelenmiş çiğ patatesi ekledim,  kısık ateşte ağzı kapalı pişirdim.
  • Kırmızı pul biber ekledim, iç harcım hazır.
  • 1 yumurta ve 1 yumurta beyazını çırparak 2 kaşık sıvıyağ, sütle karıştırdım. 
  • Baklavalık 2 adet yufkayı üst üste koyarak bu karşımı fırçayla sürdüm.
  • Yufkanın dar kenarına harcını yerleştirdim ve çok sıkı olmayan biçimde rulo yaptım.
  • Bunu yaparken kalan yufkaların üzerini örterseniz kurumasını önlemiş olursunuz.
  • Tüm tepsiyi böylece yan yana dizerek doldurdum.
  • Bıçakla dilimledim, yumurta sarısı sürdüm ve susam serperek 170 derece fırında pişirdim.




Baklavalık Yufkadan Börek



                                                                Afiyet  Olsun..:)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ne pratik bir börek evde de baklavalık yufka var deniyecem afiyetle .

mavibeyazyemekler dedi ki...

Çok teşekkür ederim, Evimin Güncesi..:)