KURABİYELER,

KÖMBE ( Hurmalı Kömbe )

Mayıs 29, 2016 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar



                            Antakya mutfağından nefis bir kurabiye tarifi; Kömbe
                            Malzemeler;
  • 250 gr. tereyağı
  • 1/2  su bardağı sıvıyağ
  • 1/2   "       "      süt
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1 adet yumurta
  • vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 çorba kaşığı Hindistan cevizi
  • 5 su bardağı un
  • Bulabilirseniz 2 tatlı kaşığı kömbe baharatı ( Ben kendim hazırladım.2 çay kaşığı tarçın, 2 çay kaşığı toz karanfil, 2 çay kaşığı mahlep, 1 çay kaşığı zencefil, 1 çay kaşığı yenibahar, 2-3 adet damla sakızı )
  • Üzerine; 1/2 su bardağı susam
  • İçerisine; 1/2  "      "      çekilmiş ceviz
  • 1 kase hurma
                          Hazırlanışı;
  • Hurmaları suyla ıslattım, 15-20 dakika sonra çekirdeklerini çıkarttım, rondoda çektim.
  • Çekilmiş cevizle karıştırarak içini hazırladım.
  • Oda sıcaklığında tereyağı, şeker, süt, sıvıyağ, yumurta, hindistan cevizi, kabartma tozu ,baharatlar ve vanilya ile bir hamur yoğurdum.
  • Hamurdan ceviz kadar parçalar kopardım, elimle açtım arasına hurmalı harçtan yerleştirdim.
  • Top haline getirdim, susama batırdım ve kalıba yerleştirdim.
  • Yağlı kağıt serili tepsiye ters çevirdim.
  • Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 25 dakika üzeri ve altı hafif pembeleşinceye kadar pişirdim.



Kömbe



                                                                 Afiyetle ; )

0 yorum: