BÖREKLER,

KAYTAZ BÖREĞİ

Mart 06, 2016 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar




                                 Uzun süredir denemek istediğim bir tarif; kaytaz böreği. Antakya yöresine ait  lezzetli bir börek çeşidi. Kullandığım malzemelerle 25 adet börek çıktı.
                                 Malzemeler;
  • 1 su bardağı süt
  • 1   "      "      su
  • 4,5  su bardağı un
  • 1 türk kahvesi fincanı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı toz maya
  • 2      "         "     sirke
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1    "        "    tuz
  • üzerine sürmek için;1 çay bardağı zeytinyağı
  • 100 gr. tereyağı
  • İç malzemesi; 250 gr. kıyma
  • tuz
  • karabiber
  • 2 çorba kaşığı nar ekşisi
  • 1,5   "            "    domates salçası
  • 2 adet kuru soğan
                                Hazırlanışı;
  • Sütü ılıtıp mayayı ve şekeri karıştırdım.
  • Un, tuz karışımına mayayı, su, zeytinyağı ve sirkeyi ekleyerek yumuşak bir hamur yoğurdum.
  • Yumuşak ele yapışmayacak kıvamdaki hamurun üzerini örterek ılık bir yerde mayalanması için 45 dakika kadar beklettim.
  • Kuru soğanı ince doğradım, kıyma, tuz, karabiber, nar ekşisi ve salçayla karıştırarak iç malzemesini hazırladım.
  • Mayalanıp iki katına çıkan hamuru birkaç kez yoğurdum ve mandalina büyüklüğünde bezeler yaptım.
  • Tereyağını erittim zeytinyağı ile karıştırdım.
  • Bezeyi yağa batırdığım elimle bir tatlı tabağı büyüklüğünde açtım.
  • Bir ucundan tutarak rulo olacak şekilde kendi etrafında çevirdim ve tepsiye dizdim.
  • Kıymalı harçtan ceviz büyüklüğünde toplar yaptım, hamurun ortasına bastırarak yerleştirdim.
  • Kalan yağı hazırladığım böreklerin üzerine sürdüm.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirdim.









Kaytaz Böreği



                                                          Afiyet   Olsun   :)

0 yorum: