HAMURİŞLERİ,

GALETA UNLU POĞAÇA

Mart 29, 2016 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar



                           Tam buğday unu kullandığım bir poğaça tarifi paylaşıyorum.
                           Malzemeler;
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1  "      "       yoğurt
  • 1 adet yumurta
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4- 4, 5 su bardağı un ( 1 su bardağı tam buğday unu )
  • İç harcı için; 250 gr. kıyma
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 adet kuru soğan
  • 1/2 kırmızı kapya biber
  • maydanoz
  • tuz
  •  karabiber
  • Üzerine; 1 adet yumurta
  • 3 çorba kaşığı galeta unu
                         Hazırlanışı;
  • İçini hazırlamak için, sıvıyağda kıymayı ve ince doğranmış soğanı kavurdum.
  • Robotta çektiğim kırmızı biberi, tuz, karabiberi ekledim.
  • En son ince kıyılmış maydanozu ekleyerek soğuması için beklettim.
  • Sıvıyağ, yoğurt, tuz, kabartma tozu ve unla bir hamur yoğurdum.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde bezeler yaptım, ortasına kıymalı harcı koyarak kapattım.
  • Çırpılmış yumurta sonra galeta ununa batırarak tepsiye yerleştirdim.
  • 170 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana dek pişirdim.




Galeta Unlu Poğaça




                                                          Afiyet    Olsun..:)

0 yorum: