HAMURİŞLERİ,

PIRASALI KİŞ

Şubat 04, 2016 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

 
  


                                     Pırasalı  Kiş,  tarifini  buradan  aldım ve uyguladım. Zahmetinize değecek ağızda dağılan güzel bir tarif. Denemenizi öneririm.
                       Malzemeler;
  • 280 gr. un
  • 175 gr.  tereyağı
  • 60 gr. soğuk su
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1/2  çay kaşığı karabiber
  • Üst malzemesi için ;1 çorba kaşığı tereyağı
  • 4 adet pırasa
  • 1/2 kırmızı biber
  • tuz
  • 2 adet yumurta
  • 1 kutu krema ( küçük )
  • 50 gr. gravyer peyniri
  • 50 gr. permesan  peyniri
  • kekik
  • 2 çorba kaşığı  çam fıstığı

                       Hazırlanışı;
  • Un, tuz, karabiber, tereyağı ve soğuk su ile bir hamur yoğurdum.
  • Hamuru  streç filme sararak buzdolabında 1 saat beklettim.
  • Hamuru iki yağlı kağıt arasında açtım.
  • Yağladığım tart kalıbına yerleştirdim.
  • Üzerine yağlı kağıt ve kabarmaması için nohut serdim.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20 dakika sonra yağlı kağıdı alarak 20 dakika daha pişirdim.
  • Pırasaları temizleyip, ince yuvarlaklar halinde, biberi küçük küçük doğradım.
  • Tavada tereyağında pırasayı tuz ekleyerek birkaç dakika soteledim.
  • Yumurta, kremayı birlikte çırptım.
  • Pırasa, peynir, kremalı harcı karıştırarak tartın üzerine serdim yaklaşık 20-25 dakika pişirdim.
                       




                      


                                                       Afiyet   Olsun : )

0 yorum: