ekmek,

HELLİMLİ BİTTA

Ocak 10, 2016 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar



                                   Kıbrıs ' da bulunduğumuz yıllarda tattığımız lezzetlerden birisi  " "Bitta  " İçerisinde hellim peyniri bulunan bir ekmek çeşidi. Kahvaltı ve beş çayları için güzel bir lezzet.
                                  Malzemeler;
  • 4 su bardağı un
  • 200 ml.  süt
  • 1 paket kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 100 gr. hellim
  • 1 adet kuru soğan
  • tuz
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
                               Hazırlanışı;
  • Sütü  (ocakta ılık  hale getirdim ) maya, toz şekerle karıştırdım ve 10 dakika beklettim.
  • Kuru soğanı ince ince kıydım, yağda hafifçe kavurdum.
  • Hellim peynirini küçük küpler halinde doğradım.
  • Un ( 1 su bardağı unu ayırıp en son aldıkça ekleyin .)ve tuzu karıştırdım.
  • Süt ve mayayı ekledim, yoğurdum.
  • Kavrulmuş soğanı, doğranmış hellimi ekleyerek bir hamur yaptım.
  • Mayalanması için sıcak bir yerde 30 dakika beklettim.
  • Hamuru tekrar yoğurdum ve tek porsiyonluk pişirdim.
  • İsterseniz fırın kabına yayarak pişirebilirsiniz.
  • 180 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri pembeleşene kadar pişirdim.





                                  



                                                                    Afiyetle..:)

0 yorum: