meze,

CİBEZ SALATASI

Ocak 11, 2016 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar




                                  Cibez,  benim Ege bölgesine geldiğimde tanıdığım otlardan bir tanesi. Tarlada lahana ve karnabahar kesildikten sonra kökünden yeniden büyüyen sürgün kısmıdır.
                                   Malzemeler;
  • 1/2  kg. cibez otu
  • 2-3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 2-3 diş sarımsak
  • 1/2 limon suyu
  • tuz
                                   Hazırlanışı;
  • Cibezi temizledim ve yıkadım.
  • Kaynamakta  olan sıcak suda diriliğini kaybedene kadar haşladım.( 2-3 dakika )
  • Soğuk ve buzlu suya daldırıp çıkararak süzdüm.( Şoklamak diriliğini ve rengini kaybetmemesi  için  )
  • Sarımsakları ezdim, zeytinyağı ve limon suyu ile karıştırarak üzerine gezdirdim.


            

Cibez Salatası




                                                                   Afiyetle   ..:)

0 yorum: