KURABİYELER,

TAHİNLİ ve SUSAMLI KURABİYE

Kasım 29, 2015 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar



                               Tahinli kurabiyenin değişik bir sunumu;
                               Malzemeler;
  • 125  gr. tereyağı
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 su       "       pudra şekeri
  • 1  "        "       nişasta
  • 3-4    yemek kaşığı tahin
  • 1 adet  yumurta
  • 1  çorba kaşığı sirke
  • 1/2   paket kabartma tozu
  • 4  su bardağı un ( aldıkça ekleyin )
  • Arasına sürmek için; 3 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 4 çorba kaşığı tahin
  • 3   "         "      susam
                                Hazırlanışı;
  • Unu azar azar ekleyerek tüm malzemeyle bir hamur yoğurdum.
  • Hafifçe unlanmış tezgahta, üzerine yağlı kağıt sererek, 3-4 mm. kalınlığında ince açtım.
  • Bir kalıp yardımıyla kestim.
  • Hamur oldukça kırılgan bir hamur olduğu için bir spatula yardımıyla yağlı kağıt serili bir tepsiye yerleştirdim.
  • 170 derece önceden ısıtılmış fırında 11-12 dakika pişirdim.
  • Tahin ve pudra şekerini karıştırdım.
  • Kurabiye soğuduktan sonra arasına bu karışımı sürdüm.
  • Kenarlarına bir bıçak yardımıyla bu karışımdan sürdüm ve hafifçe kavrulmuş susamla kapladım.





















Diğer tahinli kurabiye tarifim için;





                                                  


0 yorum: