KEK-PASTA,

MUZLU KÖSTEBEK PASTA

Kasım 30, 2015 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar




                          Köstebek pastanın porsiyonluk hali, servisi ve sunumuyla çok güzel. İçerisindeki muz ve hindistan cevizli kremasıyla oldukça lezzetli. Bu tarif den 14 adet pasta çıkarttım. Tarif için,
                         Malzemeler;
  • Pandispanyası için; 4 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 2,5  "       "      un
  • 3  çorba kaşığı  kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1   "     kabartma tozu
  • 1 su bardağından biraz eksik sıvıyağ
  • 1   " bardağı su
  • Kreması için; 3 su bardağı süt
  • 2 çorba kaşığı un
  • 2    "         "     nişasta
  • vanilya
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 2 çorba kaşığı hindistan cevizi
  • Arasına ; 3 adet muz  
                           Hazırlanışı;
  • Oda sıcaklığındaki yumurtayı çırptım ve şekeri ekledim.
  • Sıvıyağ ve suyu ekleyerek çırpmaya devam ettim.
  • Kuru malzemeleri karıştırdım ve ekledim.
  • Yağlı kağıt serili fırın tepsisine döktüm.
  • Önceden ısıtılmış 170 derece fırında yaklaşık 20 dakika pişirdim.
  • Krema için, süt, nişasta, un, şekeri ve vanilyayı karıştırdım.
  • Kısık ateşte sürekli karıştırarak pişirdim ve ocaktan inmesine yakın hindistan cevizini ekledim.
  • Muzları dilimledim.
  • Kek soğuyunca bir kalıp yardımıyla yuvarlaklar çıkardım.
  • Kekin kenarlarda  kalan parçalarını robotta çektim.
  • Kekten çıkardığım yuvarlak parçaları muz dilimi, krema ve kek kırıntısı sırasıyla kapladım.
  • Üzerini şeker hamurundan yaptığım çiçeklerle süsledim, isterseniz bunun için çikolata veya fıstık kullanabilirsiniz.











                                                                 Afiyet   Olsun   : )

0 yorum: