ANAYEMEKLER,

FIRINDA İZMİR KÖFTE

Ekim 21, 2015 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar



                                 Benim gibi evde sebze yoksa ne yapsam diye düşünüyorsanız, size bir fikir.
Fırında İzmir Köfte tarifini paylaşıyorum.

                                 Malzemeler;
  • 450 -500 gr. dana kıyma
  • 2 adet kuru soğan ( 1/2 soğanı köfteye rendelemek için kullandım.)
  • 2 çorba kaşığı galeta unu
  • maydanoz
  • tuz
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • karabiber
  • 4 adet patates
  • sosu için; kekik
  • kırmızı pul biber
  • 1 çorba kaşığı biber salçası


                                 Hazırlanışı;
  • Kıymayı, rendelenmiş soğan, tuz, karabiber, galeta unu ve kıyılmış maydanozla yoğurdum.
  • Köfteleri porsiyonluk hazırladım.
  • Piyazlık doğradığım soğanı yağda soteledim.
  • Soğanlar sararınca üzerine köfteleri ilave ederek arkalı önlü çevirerek hafif pişirdim.( hafif renk alması yeterli )
  • Patatesleri doğradım.
  • Fırın kabına aralıklı bir köfte bir patates dilimi olarak yerleştirdim.
  • Salça, kekik, kırmızı pul biberi karıştırarak sos yaptım, üzerine 1 su bardağı sıcak su ekledim ve köftelerin üzerine gezdirdim.
  • 180 derece fırında ( patatesler pişene kadar )yaklaşık 20 dakika pişirdim.







                                                         Afiyet    Olsun   : )

0 yorum: