ANAYEMEKLER,

MISIR MÜCVERİ

Eylül 18, 2015 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar




                         Mısır, çarşı, pazardan kaybolmadan mısırlı bir tarif paylaşalım. Kızarttıktan hemen sonra soğumadan tadına doyum olmuyor.
                         Malzemeler;
  • Haşlanmış ve ayıklanmış 2 su bardağı dolusu mısır
  • 2 adet yumurta
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • tuz
  • 2 çorba kaşığı tepeleme mısır unu ( yoksa beyaz un )
  • birkaç dal maydanoz ve nane
  • 2-3 adet yeşil soğan
  • karabiber
  • kırmızı biber
  • 50 gr. kadar beyaz peynir ( izmir tulum kullandım)
  • kızartma yapmak için sıvıyağ
                        Hazırlanışı;
  • Haşlanmış ve ayıklanmış mısır, çırpılmış yumurtalar, rendelenmiş peyniri bir kapta karıştırdım.
  • Maydanoz, nane ve yeşil soğanı ince kıyarak ilave ettim.
  • Un, tuz, kabartma tozunu ekledim.
  • Karabiber, kırmızı biberi ekleyerek karıştırdım.
  • Tavaya yağı ekledim ve kızdırdım.
  • 2 kaşık yardımıyla hamurdan parçalar alarak arkalı önlü çevirerek kızarttım.
  • Kağıt havlu üzerinde fazla yağını aldıktan sonra servis yaptım.







                       
                                                             Afiyet  Olsun  : )

0 yorum: