kızartma,

BAMYA KIZARTMASI

Eylül 16, 2015 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                



                            

                        Bamya kızartması, hazırlaması çok pratik ve çok lezzetli bir yemek.Bamyayı ayıklama derdi de yok.Saplarıyla olduğu gibi kullanılıyor.Çarşıda pazarda gördüğümüz iri iri bamyalardan yapılıyor.
                       Malzemeler;
  • 1/2 kg. irilerinden bamya
  • 2 adet yumurta
  • 2 çorba kaşığı mısır unu ( yoksa beyaz un kullanabilirsiniz.)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 limon suyu
  • kızartma yapmak için sıvıyağ
                        Hazırlanışı;
  • 1.5 litre suyu tencerede kaynattım,limon suyunu ekledim ve bamyaları 3-4 dakika bu suda haşladım.( Benim kullandığım bamyalar çok sert görünüyorlardı.Bamya çok çabuk pişen bir sebze suda gereğinden fazla tutmayın.Sıcak suya daldırıp çıkarmakta yeterli olabilir.)
  • Bamyaları süzdüm.
  • Yumurtaları çırptım, tuz ve unu ekledim.
  • Bamyaları bu sosla karıştırdım.
  • Tavada yağı kızdırdım.
  • Bamyaları yerleştirdim  ve iki tarafını çevirerek kızarttım.
  • Yoğurtla servis yaptım.








                                                            Afiyet  Olsun  :)

            Diğer bamya ile yapılan tarifler için; Zeytinyağlı bamya

                                                                       Tavuklu bamya  buradan ulaşabilirsiniz.


0 yorum: