HAMURİŞLERİ,

AYÇEKİRDEKLİ TUZLU KURABİYELER

Ağustos 23, 2015 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar




                                   Ağızda dağılan üzeri ayçekirdekli  tuzlu kurabiyeler için,
                                   Malzemeler;
  • 3,5 su bardağı un
  • 150 gr. tereyağı
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 1/2 çay   "    tozşeker
  • tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 adet yumurta ( 1 yumurta sarısını üzerine sürmek için ayırın )
  • 2 çorba kaşığı dolusu ayçekirdeği
                                Hazırlanışı;
  • Un, tuz, şeker, kabarma tozu, oda sıcaklığında tereyağ, sıvıyağ, sirke, yumurtayı karıştırarak bir hamur yoğurdum.
  • Hamuru merdane yardımıyla yarım santim kalınlığında açtım.
  • Bir kalıp yardımıyla kestim.( çay bardağı ile de kesebilirsiniz )
  • Üzerine yumurta sarısı sürdüm ve ayçekirdekleriyle süsledim.
  • 160 derce önceden ısıtılmış fırında 25 dakika pişirdim.









                                                    Afiyet   Olsun : )


                         
                 Diğer tuzlu tariflere bakmak isterseniz Mahlepli simit
                                
                                                                                Tuzlu kurabiye      ulaşabilirsiniz.

                                                                               

0 yorum: