ANAYEMEKLER,

HASAN PAŞA KÖFTESİ

Temmuz 14, 2015 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

  
                    

                           Sunumu ile göz dolduran, fırında piştiği için kızartmadan daha hafif bir köfte tarifi. Hasan paşa köftesi için,
                           Malzemeler;
  • 500 gr. orta yağlı kıyma
  • 1 adet yumurta
  • 2 çorba kaşığı galeta unu
  • tuz
  • 1 adet kuru soğan
  • 1   "    sarımsak
  • karabiber
  • kimyon
  • kekik
  • Püresi için ; 4 adet orta boy patates
  • 1 su bardağı süt
  • tuz
  • 2 çorba kaşığı rende kaşar
  • Sosu için; 1 çorba kaşığı biber salçası
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ
                              Hazırlanışı;
  • Kıymaya, incecik rendelenmiş soğan, sarımsak, tuz, galeta unu, yumurta, karabiber, kimyon ilave ederek yoğurdum.
  • Köfteleri önce top gibi yuvarlayarak sonrada ortalarına bastırarak çanak şekli verdim.
  • Yağlı kağıt serili tepsiye dizerek 170 derece fırında yaklaşık 10 dakika bir ön pişirme yaptım.
  • Patatesleri kabuklarını soydum, doğradım ve süt ilave ederek, patatesler iyice yumuşayana kadar  pişirdim.
  • Patatesleri iyice ezdim, kaşar peynir, tuz ilave ettim ve bir sıkma poşetine aldım.
  • Köftelerin ortasını püreyle doldurdum.
  • Üzerine salça, yağ ve kekikle hazırladığım sosu gezdirdim.
  • İyice kızarana kadar tekrar fırında pişirdim.








                                                     Afiyet   Olsun  :)

0 yorum: