NEW,

İNCİRLİ CEVİZLI TATLI

Nisan 21, 2015 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar



                             Bir çok arkadaşımda severek yediğim bir tatlı tarifi; İncirli ve cevizli tatlı. ( 28-28 cm borcam için )
                             Malzemeler;
  • 6-7 adet kuru incir
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay   "       süt
  • 1  su     "      un
  • kabartma tozu 
  • vanilya
  • 2 tatlı kaşığı tarçın
  • 1/2 su bardağı ince kıyılmış ceviz
  • Kreması için; 4 su bardağı süt
  • 6 yemek kaşığı toz şeker
  • 2   "          "       nişasta
  • 3    "         "       un
  • vanilya
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
  • 1 paket krem şanti
  • Keki ıslatmak için, 1,5 su bardağı sıcak su,1 yemek kaşığı nescafe, 4 yemek kaşığı şeker
  •  
  •  
  • üzerine serpmek için; hindistan cevizi, kakao ve tarçın
                                Hazırlanışı;
  • İncirleri küçük küçük doğradım ve 10-15 dakika suda beklettim.
  • Yumurtayı çırptım, şekeri, sütü ekledim.
  • Un, kabartma tozunu ekleyerek karıştırdım.
  • İncirlerin suyunu süzdüm, bir kaşık unla karıştırdım.
  • Karışıma cevizi, tarçını ve incirleri ekledim, sıvıyağla yağlanmış borcama döktüm.
  • Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirdim.
  • Süt, şeker, nişasta, unu karştırarak ocakta pişirdim.
  • Koyulaşmaya başlayınca vanilya ve tereyağı ekledim.
  • Ocaktan aldıktan sonra toz krem şanti ekleyerek mikserle çırptım.
  • Fırından çıkan ve ılınan kekin üzerine nescafe, şekerle hazırladığım kahveyi gezdirdim.
  • Kremayı üzerine  yaydım.
  • Üzerini kakao, hindistan cevizi ve tarçınla süsledim.
                             
                              


0 yorum: