NEW,

SİYAH PİRİNÇ SALATASI

Ocak 12, 2015 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar




                           Siyah pirinci market raflarında görmüş ve pişirmiş olanlarınız vardır.Benim denemek istediğim, pişirmek için sırasını bekleyen ürünlerden bir tanesi.Vakumlanmış paket olarak aldığım siyah pirincin üzerinde bir pilav tarifi bulunuyor.Ben salata olarak tüketmek istedim.Salataya da çok yakıştığını düşünüyorum.Beyaz pirinçten çok daha lezzetli.Antioksidon özellikleri olan bir besin olduğunu da eklemeliyim.
                          Malzemeler;
  • 1 su bardağı siyah pirinç
  • 1 adet kırmızı biber
  • 3-4 adet kornişon turşu
  • 1/2   su bardağı haşlanmış mısır
  • 1/2 adet havuç
  • 5-6   "     yeşil soğan
  • maydanoz
  • nane
  • dereotu
  • 1/2 limon suyu
  • 1 çorba kaşığı nar ekşisi
  • 2    "         "     zeytinyağı
  • tuz
                         Hazırlanışı;
  • Pirinci 1 çay kaşığı tuz eklediğim suda haşladım. ( Siyah pirinç oldukça su çekiyor ve geç pişiyor.Pişmesini zaman zaman kontrol etmek gerekiyor.)
  • Pirinci süzdüm.
  • Biberleri, havucu, yeşil soğanı, dereotu, nane ve maydanozları yıkayıp ince doğradım.
  • Nar ekşisi, limon suyu, zeytinyağı ve tuzla yaptığım sosu pirinçlerle karıştırdım.
  • Yeşilllikleri, mısırı ve ince kıyılmış havucu ekledim.
  •  Limon dilimleriyle servis yaptım.







                                                  Afiyet   Olsun : )

0 yorum: