ANAYEMEKLER,

ETLİ GİRİT KABAĞI DOLMASI

Haziran 03, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar


                               Bu küçük tombul girit kabaklarıyla dolma farklı güzel sunumuda pek şık oluyor.
                               Malzemeler;
  • 1 kg. girit yuvarlak kabağı
  •  150-200 gr. kadar kıyma
  • 1,5 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 kahve fincanı pirinç
  • tuz
  • karabiber
  • maydanoz
  • dereotu
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • 1 adet domates
  • 1   "     kuru soğan
  • 1 diş sarımsak
                             Hazırlanışı;
  • Kabakların üzerinde küçük kapaklar açtım ve içini kaşık yardımıyla boşalttım.
  • Kabakları içerisini çok hafif tuzladım.
  • Soğanı ince ince doğradım.
  • Kıyma, soğan, tuz, karabiber, ince kıyılmış maydanoz, dereotu, salçanın yarısı ve yıkanmış pirinci karıştırarak iç harcını hazırladım.
  • Harcı kabakların içerisine doldurdum.
  • Sıvıyağ, salça, rendelenmiş domates, ince kıyılmış sarımsak ve 1 su bardağı sıcak suyla bir karışım hazırladım.
  • Kabakların üzerine gezdirdiğim sulu harçla kısık ateşte pişirdim.








                                                     Afiyet   Olsun   : )

0 yorum: