HAMURİŞLERİ,

ÇİLEKLİ TART

Mayıs 07, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                     
                               Güzel bir çilekli tart tarifi paylaşıyorum.Yaklaşık 10-12 kişilik bir kalıp kullandım.
                               Malzemeler;
  • 2,5 su bardağı un 
  • 125 gr. pudra şekeri
  • 125 gr. tereyağ
  • vanilya
  • 1 adet yumurta
  • 1 tutam tuz
  • 4 yemek kaşığı süt
  • Kreması için, 200 ml. süt
  • 75 gr. toz şeker
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı un
  • 1 paket toz krem şanti
  • üzerine, 600 gr. kadar çilek
  • file badem
                                  Hazırlanışı ;
  • Soğuk küp küp doğranmış tereyağı ve soğuk sütle tüm malzemeyi karıştırarak bir hamur yoğurdum.
  • Hamuru merdane yardımıyla açarak tart kalıbına yaydım.
  • Hamurun kabarmaması için ortasına çatal yardımıyla delikler açtım.
  • Önceden ısıtılmış 160 derece fırında kenarları pembeleşene kadar pişirdim.
  • Kreması için yumurta, süt , şeker ve unu ocakta kısık ateşte sürekli karıştırarak pişirdim.
  • Krema soğuduktan sonra içerisine krem şantiyi ekleyerek mikser yardımıyla çırptım.
  • Çilekleri yıkayıp temizledim.
  • Tartın üzerine kremasını yaydım.
  • Çilek file bademle süsledim.








 
                                   
                                                            Afiyet  Olsun  : )

0 yorum: