NEW,

BAKLA KAVURMASI

Mayıs 01, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                                

                                     Taze baklayı bolca tüketebileceğimiz mevsimdeyiz.Çocukken burun büküp geçtiğim birçok sebzeyi daha sonra bolca tüketir oldum.Baklada bunlardan birisi.Baklayı bugün kavurdum ve yoğurtla servis yaptım.Daha önce yemediyseniz, deneyin bakalım beğenecekmisiniz?Taze bakla kavurması için,
                                     Malzemeler;
  • 1/2 kg. taze bakla
  • 1 adet kuru soğan
  • 1-2 diş sarımsak
  • 2-3 dal taze soğan
  • dereotu
  • tuz
  • zeytinyağı
  • kararmaması için suyuna ekleyeceğimiz 1 limon suyu ve 1 tatlı kaşığı un
                                    Hazırlanışı;
  • Baklanın saplarını, varsa kılçıklarını  temizleyip, limon suyu ve un eklenmiş suda beklettim.
  • Küçük küçük doğrayıp aynı suda beklettim.
  • İnce doğranmış kuru soğanı ve sarımsakları zeytinyağında soteledim.
  • Baklayı ve tuzunu ekledim.
  • İnce kıyılmış yeşil soğanı ekledim ve kaşıkla biraz çevirip kısık ateşte pişmeye bıraktım.
  • Yarım saat kadar bir sürede kontrollü, 1-2 yemek kaşığı gerekirse su ilave ederek pişirdim.
  • Pişmesine yakın ince kıyılmış dereotunu ekledim.
  • Yoğurt eşliğinde servis yaptım.








                                                            Afiyet   Olsun    :  )

0 yorum: