DOLMALAR,

BAKLALI ENGİNAR DOLMASI

Nisan 13, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                                Enginarın pazarlarda bolca bulunduğu  günlerdeyiz.Enginarı yeni çıktığı  günlerde salata olarak, üzerine sadece zeytinyağı ve limon suyu gezdirerek yemeyi çok seviyoruz.Bu tarifte zeytinyağlı dolma oarak pişirdim ve yanında taze iç baklayla birlikte servis yaptım.Foça yolunda Bağarasından gelen enginarlar çok taze ama dolma için biraz küçüklerdi.Dolma yapmak için biraz  büyük çanaklar seçmek daha uygun olur.
                             Malzemeler;
  • 7 adet enginar
  • dere otu
  • tuz
  • 1,5 adet limon suyu
  • 1 kahve fincanı zeytinyağı
  • 1 adet portakal suyu
  • 1 kg. iç bakla
  • Pilavı için; 1 su bardağı yasemin pirinci
  • 2 yemek kaşığı      "     zeytinyağ
  • 1 adet kuru soğan
  • tuz
  • karabiber
  • yeni bahar
  • 1 çay kaşığı şeker
  • 1 portakal  kabuğu rendesi
  • üzerine sarmak için 7 adet asma yaprağı
                            Hazırlanışı ;
  • Pilavı için, ince kıyılmış soğanı yağda kavurdum.
  • Tuz, portakal kabuğu rendesi, şeker ve yıkanmış pirinci 1 su bardağı sıcak su ekleyerek pişirdim.
  • Baharatları ekledim.
  • Enginarları soydum ve limonlu suda beklettim.
  • Baklanın kabuklarını temizledim.
  • Enginarların üzerine kaşık yardımıyla harcı doldurdum.Asma yaprağı ile sardım.
  • Tencereye dizdim, aralarına baklayı yerleştirdim.
  • Zeytinyağı, portakal ve 1/2 limon suyu, 2 yemek kaşığı suyla birlikte kısık ateşte pişirdim.
  • Servis öncesi üzerine ince kıyılmış dereotu serpiştirdim.





0 yorum: