kahvaltı,

PIRASALI POĞAÇA

Mart 22, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                   

                                  Tam buğday unuyla yaptğım poğaça tarifini paylaşıyorum.Tam buğday unu kabuğu ve kepeği ayrılmadan öğütülüyor.Bu nedenle beyaz una göre çok daha fazla vitamin ve mineral içeriyor.Detaylı bir bilgi almak isterseniz buradan ulaşabilirsiniz.Poğaçanın iç harcı için pırasa kullandım.Peynirli, patatesli de yapabilirsiniz.Pırasalı poğaça tarifi için,
                                   Malzemeler;
  • 3 su bardağı tam buğday unu
  • 200 ml. süt
  • 1 tatlı kaşığı  toz şeker
  • tuz 
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • iç harcı için, 2 adet pırasa
  • 1 adet havuç
  • 2 yemek  kaşığı sıvıyağ
  • tuz
  • kırmızı biber
  • 1 adet yumurta sarısını üzerine sürdüm, beyazını da pırasalı harcın içerisine karıştırdım.   
  • çörek otu
  • susam
                                     Hazırlanışı;
  • Pırasaları ince ince kıydım.
  • Havucu rendeledim.
  • Sıvıyağda önce havucu sonrada pırasayı ekleyerek soteledim.
  • Tuz ve biber ekledim, soğuması için beklettim.
  • Un ve tuzu karıştırarak ortasına bir çukur açtım.
  • Ilıtılmış süt, toz şeker ve yağı ekleyerek bir hamur yoğurdum.
  • Üzerini örterek 15-20 dakika mayalanması için beklettim. 
  • Hamurdan kopardığım bezenin ortasını açarak pırasalı harçtan ekledim ve kapattım.
  • Üzerine yumurta sarısı sürdüm, çörek otu ve susam serptim.
  • 170 derece fırında pişirdim.


















                                                            Afiyet    Olsun   : )

0 yorum: