ÇORBALAR,

KARALAHANA ÇORBASI

Mart 14, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                             
                               Karalahana çorbasının tarifini paylaşıyorum. Burada  bir yemek tarifi paylaşmıştım. Aşağıda paylaşacağım tarif, Karadeniz bölgesinde iri çekilmiş ve kepir denilen mısırla yaptığım, çocukluğumdan kalan bir tat. Geçen hafta sonsuzluğa yolcu ettiğimiz sevgili kayınvalidemin anısına, yanında tavada pişmiş mısır ekmeği ile birlikte..
                              Karalahana çorbası;
                            
       Malzemeler;
  • 1 bağ karalahana
  • 4 yemek kaşığı  kepir ( ince çekilmiş mısır )
  • 1 adet kuru soğan
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1     "        "       biber salçası
  • tuz
  • et suyu bulyon
                            Mısır ekmeğinin tarifine buradan   ulaşabilirsiniz.
                             
       Hazırlanışı;
  • Tencerede 1 lt.sıcak suya kepiri ilave ederek kaynattım.
  • Üzerinde oluşan köpüklü tabakayı kaşıkla aldım.
  • Karalahanayı ince ince kıydım.
  • Kaynamakta olan kepirlerin üzerine ilave ettim.
  • Tuzu, bulyonu  ekledim ve 25-30 dakika kadar kaynattım.
  • Sıvıyağda ince doğranmış soğanı kavurdum ve salçayı ekledim.
  • Pişen çorbanın üzerine yağı gezdirdim.















                                                    Afiyet  Olsun  : )

0 yorum: