NEW,

GÜL POĞAÇA

Mart 20, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                              Mayalı hamurla hazırladığım, içerisine karıştırdığım tam buğday unuyla oldukça lezzetli bir poğaça tarifi paylaşıyorum.
                              Malzemeler;
  • 1 paket kuru maya
  • 200 ml. süt
  • 1/2 su
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • tuz
  • 3 su bardağı un
  • 1/2   "        "     tam buğday unu
  • 1  çay bardağı sıvıyağ
  • üzerine sürmek için 1 adet yumurtanın sarısı
  • 100 gr. kadar beyaz peynir 
  • maydanoz
                                Hazırlanışı;
  • Unu ve tuzu karıştırarak hamuru yoğuracağım bir kaba aldım.
  • Ortasına mayayı ve toz şekeri ekledim.
  • Ilıtılmış sütü, suyu ve yağıda ekleyerek bir hamur yoğurdum.
  • Hamurdan küçük bezeler yaptım ve yuvarlak açtım.
  • Ortasına rendelenmiş peynir ve ince doğranmış maydanozla hazırladığım harçtan koyarak kapattım.
  • Tepside 15-20 dakika mayalanması için beklettim.
  • Üzerine yumurta sarısı sürerek 170 derece  fırında pişirdim.













                       
                                                           Afiyet  Olsun   : )

0 yorum: