ANAYEMEKLER,

FIRINDA TAVUK

Mart 29, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                      

                             Fırın poşetinde yaptığım tavuk tarifini paylaşıyorum.Pilav eşliğinde sunduğum görsel olarak
davet sofralarına ve ya yılbaşı sofralarına yakışır bir tarif.Hazırlaması kolay bir yemek.Eğer bir gün önce tavuğu sosla buzdolabında bekletirseniz çok daha lezzetli olur.
                            Malzemeler;
  • 1 adet bütün tavuk
  • 1 fırın poşeti ( 1 kaşık un )
  • 1/2 limon suyu
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 tatlı       "     biber salçası
  • tuz
  • karabiber
  • kekik
  • Pilav için;  1,5 su bardağı baldo pirinç
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • 1/2 tablet tavuk suyu bulyon
  • tuz
  • çam fıstığı
  • karabiber
  • kimyon
  • yenibahar
  • nane
                         Hazırlanışı;
  • Rendelenmiş soğanın suyunu sıktım, sıvıyağ, tuz, salça, kekik ve karabiberle bir sos hazırladım.
  • Tavuğu yıkadıktan sonra önce limonla ovdum daha sonra sosla her yerini kapladım.
  • Un serptiğim fırın poşetine yerleştirdim, üzerini birkaç yerden delerek 200 derece li fırında yaklaşık 1,5 saat pişirdim.
  • Pilav için pirinci 2 saat öncesinde 1 tatlı kaşığı tuz eklenmiş suda beklettim.
  • Sıvıyağda fıstığı çevirdim ve suyunu süzdüğüm pirinci ekledim.
  • Tuz, bulyon ve 1,5 su bardağı sıcak su eklediğim pirinci kısık ateşte pişirdim.
  • Pilav piştikten sonra baharatları ekledim.
  • Tavuk ve pilavı birlikte servis yaptım.




0 yorum: