BÖREKLER,

BOHÇA BÖREĞİ

Mart 24, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                            Hazır yufkadan sunumu çok şık ve içerisindeki harcıyla çok da lezzetli bir börek tarifi paylaşıyorum.3 adet yufkadan 15 adet bohça börek elde ettim.
                           Malzemeler;
  • 3 adet hazır yufka
  • 1   "   tavuk göğüs
  • 1   "  büyük havuç
  • 1   "     "    patates
  • 1   "    kuru soğan
  • 1  kahve fincanı sıvıyağ
  • tuz
  • kekik
  • kırmızı pul biber
  • 1 adet yumurtanın sarısı
                                 Hazırlanışı;
  • Tavuk etini çok küçük kuşbaşı olarak doğradım.
  • Patates, havucu küp küp doğradım.
  • Tavada, 2 yemek kaşığı sıvıyağda önce  tavukları tuzu ekleyerek soteledim.
  • İnce kıyılmış soğanı, havuç ve patatesi birlikte soteledim.
  • kekik, kırmızı biber ve kimyon ekledim.
  • Soğuması için beklettim.
  • Yufkadan bir tabak yardımıyla yuvarlak parçalar kestim.
  • Kenarlarından artan yufka parçalarını küçük parçalar haline getirdim.
  • 1 kahve fincanı yağla 1 kahve fincanı karıştırdım.
  • Folyodan bağlamak için uzun şeritler hazırladım.
  • Bir yuvarlak kasenin içinde ( toplaması kolay oluyor ) yuvarlak yufkayı, kesilmiş yufkadan bir miktar, yağ ve su karışımdan, 1 yemek kaşığı tavuklu harç ekleyerek kapattım.
  • Ağzını folyo yardımıyla bağladım.
  • Üzerine yumurta sarısı sürdüm.
  • 170 derece fırında 15 dakika kadar pişirdim.











     

                                                    Afiyet   Olsun    :  )

0 yorum: