ANAYEMEKLER,

PIRASALI KÖFTE

Şubat 10, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                                 Çocuklara pırasa yedirmenin ya da pırasayı tüketmenin keyifli bir yolu.Pırasalı köfteyi denedim.Güzel bir tarif.Denemenizi tavsiye ederim.
                                 Malzemeler;
  • 3-4 sap pırasa yada 1/2 kg. kadar
  • 300 gr. dana kıyma
  • 3 yemek kaşığı galeta unu
  • 1 yumurta
  • kekik
  • karabiber
  • tuz
  • kızartmak için sıvıyağ
  • dışını bulamak için 2 yemek kaşığı galeta unu ve 1 yumurta akı
                                Hazırlanışı;
  • Pırasaları  yıkayıp temizledikten sonra 2 cm.lik parçalara böldüm.
  • Sıcak suda 5 dakika kadar haşladım.
  • Suyunu süzdüm.( Süzgeçte bir süre beklettim.Suyunun iyice süzülmesi gerekiyor.)
  • Rondoda çektim.
  • Kıymayı, pırasayı, yumurta, tuz, kekik, karabiberle yoğurdum ve köfteyi şekillendirdim.
  • Köfteleri önce yumurta akına sonra galeta ununa bulayarak kızgın yağda arkalı önlü kızarttım.
     



   


                                                       Afiyet   Olsun  :  )

0 yorum: