ÇORBALAR,

KIRMIZI MERCİMEK ÇORBASI

Şubat 01, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                        Kırmızı mercimek çorbası için,
                        Malzemeler;
  • 1 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1  adet  havuç
  • 1  adet iri patates 
  • 1  adet kuru soğan
  • 1 çorba kaşığı  tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • tuz
  • kimyon
  • nane
  • karabiber
  • 1,5 lt. sıcak su
  • 1/2 tablet et suyu bulyon
                     Hazırlanışı;
  •  Patatesi, havucu soydum ve rendeledim.
  • Soğanı soydum.  ( piştikten sonra soğanı içinden alıyorum )   
  • Yıkanmış mercimekleri, bütün soğanı  ve rendelenmiş sebzeyi 1,5 lt.su ile  pişirdim.
  • Tuzunu ve bulyonu ekledim.
  • Üzerindeki köpükleri kaşık yardımıyla aldım.
  • Taneli yemek istemezseniz blendırdan geçirebilirsiniz. 
  • Çorbanın kıvamına göre gerekirse sıcak su ekledim.
  • Yağ, salça ve baharatlarla bir sos ekleyerek çorbanın üzerine gezdirdim. 






                                                                   Afiyet  Olsun  : )

0 yorum: