ANAYEMEKLER,

TAVUK SOTE

Ocak 18, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                        

                          Pratik ve çabuk hazırlanabilecek bir tavuk yemeği tarifi paylaşıyorum.Domates sos ile yaptığım tavuk soteyi yanında nohutlu ve havuçlu bir pilavla servis yaptım.İsterseniz patates püresi ile de servis yapabilirsiniz.Hülya' nın yazdan hazırlayıp konserve yaptığı ve benimle paylaştığı domates sos yemeğe ayrı bir lezzet kattı.Buradan sevgili eltime tekrar teşekkür ediyor ve ellerine sağlık diyorum.Tavuk sote içinde,
                           Malzemeler;
  • 600 gr. kuşbaşı tavuk göğüs
  • 1 çay bardağından biraz eksik sıvıyağ
  • 4 yemek kaşığı domates sos
  • kekik
  • kimyon
  • kırmızı pul biber
  • tuz
  • 3 diş sarımsak
                           Hazırlanışı;
  • Tavada yağı kızdırıp soyulmuş sarımsakları ekledim.( Sarımsakları yağda çevirerek lezzetinin geçmesini sağlıyorum ve yemek piştikten sonra içerisinden alıyorum. )
  • Kuşbaşı doğranmış tavuk etini kızgın yağa atarak sotelemeye başladım.
  • Tavuk etlerini suyunu bırakıp çekene kadar tuz ekleyerek harlı ateşte çevirdim.
  • Suyunu çekince domates sos ekledim.
  • Kekik, kırmızı pul biber, kimyon ekledim.







                                Nohutlu ve havuçlu pilav için tık tık


                                                        Afiyet  Olsun  : )

0 yorum: