kek,

PORTAKALLI KEK

Ocak 31, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                          Tarif defterimin en eskilerinden portakallı kek tarifi.
                          Malzemeler;
  • 7 yemek kaşığı un
  • 3    "           "    toz şeker
  • 3 adet yumurta
  • vanilya
  • 1/2 kabartma tozu
  • üzerine şerbeti için, 3 adet portakal suyu
  • 3 adet portakalın kabuğu
  • 7 yemek kaşığı toz şeker
                       Hazırlanışı;
  • Yıkanmış portakalların kabuğunu rendeledim.
  • Suyunu sıktım, şeker ve rendelenmiş kabukları ekleyerek tencerede hafif kıvam alıncaya kadar kaynattım.
  • Soğumak üzere bir kenarda beklettim.
  • Yumurta ve şekeri birlikte mikserle çırptım.
  • Un, kabartma tozu ve vanilyayı ekledim.
  • 170 derece fırında pişirdim.
  • Kek fırından çıktıktan sonra soğuk olan şerbeti üzerine gezdirdim.








                                                                       Afiyet   Olsun  : )

0 yorum: