kurabiye,

PEKMEZLİ KURABİYE

Ocak 04, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                             
                              2014 yılı şeker gibi bir yıl olsun hepimize. Güzel başlangıçlar, olumlu değişimler yılı olsun. Bu iyi dilekler hepimiz ve Türkiye için olsun diyerek yeni yılın ilk tarifine geçiyorum:)
                              Pekmezli kurabiye için,
                              Malzemeler;
  • 2 adet yumurta
  • 1  su bardağı pudra şekeri
  • 150 gr. tereyağı
  • 1/2 su bardağı pekmez
  • 3, 5   "      "     un
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1    "    "       kabartma tozu
  • üzerine iç fındık ve toz şeker
                               Bu hamurdan 25 adet kurabiye çıkıyor.
                               Hazırlanışı;
  • Oda sıcaklığında tereyağı ve pudra şekerini karıştırdım.
  • Yumurta, pekmezi, tarçını ekledim.
  • Unu ve kabartma tozunu yavaş yavaş ekleyerek hamuru yoğurmaya devam ettim.
  • Hamuru merdane yardımıyla 1 cm. kalınlığında açarak kalıpla kestim.
  • Kalıbınız yoksa yuvarlak şekil verebilirsiniz.
  • Üzerini fırça yardımıyla hafifçe ıslattım. Toz şeker serptim.
  • Kurabiyelerin ortalarına fındık batırdım.
  • 160 derecede  fırında kenarları hafif kızarana kadar pişirdim.



                             

 
 




                                                               Afiyet   Olsun   : )

0 yorum: