kahvaltı,

ISPANAKLI GÖZLEME

Ocak 22, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                           
                        Gözleme denilince akla yere serilen örtü, üstünde sofra, açılan yufkalar ve saçta pişirme geliyor.Patatesli, peynirli otlu, ıspanaklı çok da güzel olur doğrusu. Hafta sonunda çayın yanında güzel gidebilecek, teflon tavada pişirdiğim, küçük ölçülerde açarak katladığım gözleme tarifini paylaşıyorum. Çok büyük olmayan, yaklaşık 20 adet gözleme çıkıyor.
                        
                         Malzemeler;
  • İç harcı için, 1/2 kg. ıspanak
  • 1 adet kuru soğan
  • 100 gr. kaşar
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  •  tuz
  •  karabiber
  • Hamuru için, 3,5-4 su bardağı un ( unun bir kısmı açmak için )
  • 1 paket kuru maya
  • tuz
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 200 ml. süt
  • 1/2 su bardağı su
  • üzerine sürmek için tereyağ
                         Hazırlanışı;

  • 3 bardak unu, tuzu çukur bir kaba aldım.
  • Ortasına maya, toz şekeri, ılıtılmış sütü ve oda sıcaklığında suyu ekledim.
  • Yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurdum.
  • Hamurun üstünü örterek dinlenmesi için bir kenarda yarım saat kadar beklettim.
  • Ayıklanmış, küçük doğranmış ıspanakları ve ine doğranmış soğanı yağda soteledim.
  • Tuz ve karabiber ekledim.
  • Hamurdan küçük bezeler hazırladım.
  • Bezeyi merdane yardımıyla açtım.
  • Arasına ıspanaklı harcı ve rende kaşar ekledim ve kapattım.
  • Hafifçe yağlanmış teflon tavada arkalı önlü çevirerek pişirdim.





                         Hamur mayalandı, ıspanak kavrulmak için hazır.



 
 
 
 
Afiyet    Olsun  : )



0 yorum: