ANAYEMEKLER,

ETLİ YAPRAK SARMA

Ocak 18, 2014 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

              

                      Bir anne yemeği tarifi, etli yaprak sarma. Mevsiminde, taze yaprakla hafif ekşili tadıyla çok daha lezzetli.Bu gün sarma için  salamura yaprak kullandım.Tuzunun çıkması için akşamdan yıkayıp, bol suyla ıslatım.Etli yaprak sarma için,
                      Malzemeler;
  • Islatılmış ve suyu süzülmüş salamura yaprak
  • 350 gr. kadar dana kıyma
  • 1 büyük kuru soğan
  • maydanoz
  • 1 kahve fincanı pirinç
  • karabiber
  • 2 çorba kaşığı biber salçası
  • tuz
  • 1/2 kahve fincanı su
  • 1       "           "     sıvıyağ
                       Hazırlanışı;
  • Soğanı ince ince doğradım.
  • Maydanozu   "         "      
  • Kıyma, yıkanmış pirinç, soğan, maydanoz, tuz, karabiber, su ve 1 kaşık salçayı karıştırıp bir harç hazırladım.
  • Yaprakları bu harçla sarıp tencereye düzgün bir şekilde yerleştirdim.
  • Sıvıyağ, salça ve 1 lt. kadar sıcak su ilave ettim.
  • Üzerine bir porselen tabak kapatarak önce orta sonra kısık ateşte 1 saat kadar pişirdim.







                                                            Afiyet   Olsun   : )

0 yorum: