ÇORBALAR,

KÖFTELİ ŞEHRİYE ÇORBASI

Aralık 11, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                             Hava soğuk, İstanbul'da bütün gece kar yağdı.Şu anda da hafif hafif yağmakta.Şehir merkezinde kar çok keyifli olmuyor.Yine de camdan dışarıya baktığımda, çevremizdeki üç beş ağacın üzerindeki bembeyaz kar sevindiriyor, mutlu ediyor. Toplu taşıma araçlarında işe gitmek zorunda olanlara kolay gelsin.Bu havada en güzel şey bir bardak sıcak çay yada bir kase sıcak çorba.Elimin altındaki en kolay malzemelerle bir çorba yaptım.Dışarıdan eve gelenler sıcacık içsin diye,
                               Malzemeler;
  • 150-200 gr. kadar kıyma
  • 3 yemek kaşığı  tel şehriye
  • 1 tatlı  kaşığı tereyağı
  • 2   yemek "     sıvıyağ
  • et suyu bulyon ( yarısını kullandım. )
  • karabiber
  • tuz
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1    "          "      biber salçası
  • 1/2 limon suyu
                              Hazırlanışı;
  • Kıymaya 1 çay kaşığı tuz ve karabiber ekleyerek yoğurdum.
  • Küçük köfteler hazırladım ve 1 yemek kaşığı dolusu un serptiğim tabakta una buladım.
  • Bir süzgece alarak fazla unu eledim.
  • Sıvıyağda  tavayı her tarafının kızarması için tavayı sallayarak kızarttım.
  • Tencerede tereyağında ve salçayı kavurdum.1 lt. kadar sıcak suyu ve bulyonu ekledim.
  • Su kaynayınca tel şehriyeyi, kızarmış köfteleri, tuzunu, limon suyunu ekledim.
  • Yaklaşık 10-15 dakika şehriyeler oluncaya kadar pişirdim.



 
 
 
 
Afiyet  Olsun   : )
 

0 yorum: