NEW,

DENİZ BÖRÜLCESİ SALATASI

Ekim 03, 2013 mavibeyazyemekler 2 Yorumlar

                   Deniz börülcesi deniz kenarlarında yetişen bir bitki.Pazarlarda ve büyük marketlerde bağ halinde satılır.Haşlanarak salatası yapılır.Bende pazardan aldığım, bir demet deniz börülcesini şu şekilde yaptım;
                   Malzemeler;
  • 1 bağ deniz börülcesi
  • 1,5 çorba kaşığı zeytinyağ
  • 1         "        "    nar ekşisi
  • 1   tatlı         "     sirke
  • 2 diş sarımsak
                   Hazırlanışı ;
  •  Deniz börülcelerini kaynamakta olan sıcak suda 10-15 dakika haşladım.
  • Kaynar sudan çıkartıp, soğuk suyun içine bıraktığım deniz börülcelerini, süzgece aldım.
  • Uç kısımlarından geriye doğru elimle çekerek, içindeki sert kısımlarını çıkarttım.
  • Sarımsakları küçük küçük doğradım.
  • Sirke, nar ekşisi ve zeytinyağ  ile birlikte tüm malzemeyi karıştırdım.
  • Deniz börülcesi tuz içerdiği için ayrıca tuz eklemedim.


 

                                                             Afiyet   Olsun  : )

2 yorum:

ilhan dedi ki...

Ne kadar diri gözüküyorlar. herhalde Ege'desiniz.İstanbul'da da bulunuyor ama rengi solgun ama o da çok lezzetli oluyor aslında. Elinize sağlık. Yorum bölümünde şu harf doğrulamayı kaldırsanız çok zor oluyor. :(

mavibeyazyemekler dedi ki...

Uyarınız için teşekkür ederim, İlhan bey.Evet İzmir' in nimetlerinden yararlanıyorum bir süre için.:)