HAMURİŞLERİ,

PANKEK ( PANCAKE )

Eylül 27, 2013 mavibeyazyemekler 2 Yorumlar

               Pankek, annemin yaptığı isimle akıtma.Tavada pişirildiği ve kek gibi yumuşak yapısından dolayı, tatlı ve tuzlu yenebilir. Kahvaltı için ideal.İsterseniz içindeki tuz ve şeker miktarını arttırabilirsiniz.Benim ölçülerimle 17 adet pankek pişirdim.
              Malzemeler;
  • 2 adet yumurta
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 2   su    bardağı    süt
  • 1/2 paket vanilya
  • 1   tatlı kaşığı   kabartma tozu
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 3 su bardağı un
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ ( tavayı yağlamak için )
                 Hazırlanışı;
  • Un, tuz, şeker, vanilya, kabartma tozu tüm kuru malzemeleri karıştırdım.
  • Yumurtaları çırptım ve tüm sıvı malzemeleri karıştırdım.
  • Koyuca kıvam alan hamuru 5-10 dakika dinlendirdim.
  • Isıttığım teflon tavayı fırçayla  hafifçe yağladım.
  • Kepçenin yarısı ölçüsünde döktüğüm kek hamurunu, arkalı önlü çevirerek kızarttım.








                        Pankekleri, bal ve çilek reçeli ile servis yaptım.Peynir, tereyağ ile servis yapılabilir.

                                                         Afiyet  Olsun  : )

2 yorum:

tatlı sefam dedi ki...

cok guzel olmus elıne sağlık

mavibeyazyemekler dedi ki...

Teşekkürler :)