NEW,

ZEYTİNYAĞLI BAMYA

Temmuz 03, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                      Yaz yemeklerinin en güzellerinden zeytinyağlı bamya.Bana hep sıcak, tüm ailenin birarada olduğu  sofraların, zenginliğini hatırlatır.Bamyayı bu yaz ilk defa  pişirdim ve sizlerle paylaşıyorum.Zeytinyağlı bamya için,
                      Malzemeler;
  • 1\2 kg. bamya
  • 1 adet kuru soğan
  • 2    "    iri domates
  • 2 diş sarımsak
  • 1\2 limon suyu
  •  tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 küçük çay badağı zeytinyağ
                     Hazırlanışı ;
  • Bamyayı yıkadım, süzgeçte süzüldü ve iyice kurudular.
  • Başlarını koni biçiminde yuvarlak döndürerek temizledim. ( bilmeyenler vardır. )
  • Soğanı ince doğradım.
  • Domatesleri kabuklarını soydum ve doğradım.
  • Zeytinyağında soğanları sararttım ve domatesleri ekledim.
  • İkisi birlikte sotelendikten sonra tuz ve şekeri, 2 su bardağı sıcak su ile birlikte ilave ettim.
  • Bamyayı ekledim. ( sıvı salgılamaması için )
  • Kısık ateşte pişirdim.








                                                                   Afiyet  Olsun : )

0 yorum: