ANAYEMEKLER,

FIRINDA PATLICAN YEMEĞİ

Temmuz 02, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                          Fırında patlıcan yemeği için,
                          Malzemeler ;
  • 1 kg. patlıcan
  • 300 gr. kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 1   "     domates
  • 1   "    kırmızı biber
  •  2-3   adet yeşil biber
  •  2-3 diş sarımsak
  •  maydanoz
  •  tuz
  •  karabiber
  • 1 tatlı kaşığı salça   
  • kızartmak için sıvıyağ
                           Hazırlanışı ;
  • Patlıcanları alacalı soydum.
  • Küp küp doğradım ve tuzlu suda beklettim.
  • Sıvıyağda kızarttım.
  • Kıymayı  tuz ve karabiber ilave ederek yoğurdum.
  • Küçük küçük köfteler yaptım.
  • Doğranmış soğanı sıvıyağda öldürdüm ve aynı tavada köfteleri ilave ederek, çevirerek kızarmasını sağladım.
  • Fırın kabına kızarmış patlıcanları, soğanı ve köfteleri ilave ettim.
  • Rendelenmiş domates, ince kıyılmış biberler, sarımsak, salça ve 1\2 bardak su ile hazırladığım sosu döktüm.
  • Fırında üzeri kızarana kadar pişirdim.



  





                                                                Afiyet  Olsun : )

0 yorum: