ANAYEMEKLER,

PERDE PİLAVI

Haziran 22, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                       Sunumu ve lezzeti güzel bir pilav çeşidi perde pilavı.Farklı bir sunum yapmak isterseniz.Hamuru açamam veya uğraşamam diyorsanız, bir adet hazır yufka ile dış kaplamasını yapabilirsiniz.
Tavuklu perde pilavı tarifi için;
                        Malzemeler ;
  • 1 adet göğüs veya but tavuk eti
  • tavuk eti ile birlikte haşlamak için,1 adet kuru soğan, 1 adet havuç
  • 2 su bardağı pirinç
  • 1 çay     "    sıvıyağ
  • 100 gr. çiğ badem
  • yeni bahar
  • tarçın
  • tuz
  • karabiber
  • Hamuru için, 1 adet yumurta
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1\2 kabartma tozu
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1   "       "     sıvıyağ
  • 2-2,5 su bardağı un
  • 1 çorba kaşığı tereyağ ( fırın kabını yağlamak için gerekli )
                             Hazırlanışı ;
  • Tavuk etlerini, soğanı, havucu ve tuz, üzerini geçecek kadar su ilave ederek, bir tencerede haşladım.
  • Pirinci, enaz 2 saat önceden tuz atılmış suda ıslattım.
  • Yumurta, yoğurt, tuz, sıvıyağ ve aldığı kadar un ile bir hamur hazırladım.
  • Hamuru buzdolabında beklemeye aldım.
  • Bademlerin üzerine sıcak su dökerek kabukların çıkması için ıslattım.
  • Tavuk etlerini didikledim.
  • Sıvıyağ ile tuz eklediğim pirinci kavurdum.Tavuk etlerini ve 2 bardak tavuk suyunu ekledim.Kısık ateşte pişirdim.
  • Pişen pilava baharatları ilave ettim.
  • Bademlerin kabuklarını soydum.Bir kısmını pilava ilave ettim.Geri kalanı da süslemek için kulllandım.
  • Fırın kabımı tereyağ ile yağladım.( oval borcama tam ölçüdür. )
  • Hamuru yerleştirdim.Pilavı içerisine döktüm.Üzerini de hamur ile kaplayıp, tereyağ sürdüm.
  • 180 derce fırında kızarana kadar pişirdim.









                          Olabildiğince açıklamalı ve birşey atlamadan yazmaya çalıştım.Umarım yararlı olmuştur.Lütfen, deneyimlerinizi  benimle paylaşın.Yorumlarınız için şimdiden çok teşekkürler.Afiyet olsun : )

0 yorum: