meze,

KABAK SIYIRMA

Haziran 06, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                      Bu tarifi ilk olarak  " mutfağım  " programında gördüm.Orjinali Girit mutfağına ait bir tarif.Meze ve zeytinyağlı olarak güzel bir lezzet.Denemenizi tavsiye ediyorum.Zeytinyağlı kabak sıyırma için,
                     Malzemeler ;
  • 1 kg. kabak
  • 1\2 demet dereotu
  • 2-3 diş sarımsak
  • 1\2 çay bardağı zeytinyağ
  • tuz
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • Arzu ederseniz 1 çorba kaşığı dolusu pirinç
  • 1\2 limon suyu
                       Hazırlanışı ;
  • Kabakların saplarını kesip, yıkadım.
  • Kabakları, kabuklarını soyar gibi ortasındaki çekirdekli kısıma kadar ince ince doğradım.
  • Soğanı ince ince piyazlık doğradım.
  • Tencerede zeytinyağında,  sarımsak ve soğanları sararttım.
  • Şerit halindeki kabakları, tuz, şeker ve limon suyunu ilave ettim.
  • Üzerine, daire şeklinde kestiğim yağlı kağıdı kapatarak, çok kısık ateşte pişirdim.
  • Kıyılmış derotunu ilave ettim.
  • Soğuk servis yaptım.




                                                           Afiyet  Olsun : )

0 yorum: