ANAYEMEKLER,

YUNAN USULÜ PATLICAN MUSAKKA

Nisan 04, 2013 mavibeyazyemekler 2 Yorumlar

                      Yunan usulü musakka yani MAUSSAKA.Yanında da  TZATZIKİ yani cacıki olmalı.Tabi kelimelerin okunuşu böyle.Yunan harfleri ile yazılışına baktığınızda bir şeye benzetmeniz mümkün değil.Yunanistan gezimiz sırasında yediğimiz yemekler çok güzeldi ve hepsi çok tanıdıktı.Klasik Türk mutfağında ne varsa Yunan mutfağında da var.Tarifini yazacağım musakkanın vejeteryan uygulamasını da çok beğendim.En kısa zamanda yapacağım ve paylaşacağım.Patlıcan  musakkka için,
                      Malzemeler ;
                                        1 kg. patlıcan
                                        1\2 kg. kıyma
                                         2-3 diş sarımsak
                                         1 adet iri kuru soğan
                                         1   "    domates
                                          maydanoz
                                          2-3  adet yeşil biber
                                          50 gr. tereyağ
                                          2 tepeleme çorba kaşığı un
                                          300 ml. süt
                                          1,5 tatlı kaşığı tuz
                                          1\2  su bardağı rendelenmiş kaşar
                                           sıvıyağ
                       Hazırlanışı ;
                                          Patlıcanları  uzunlamasına dilimledim ve içerisine tuz atılmış su da beklettim.2 kaşık sıvıyağ eklediğim tavada, kıymayı kavurdum.Doğradığım kuru soğanı ekledim.İnce kesilmiş sarımsakları, biberleri ekledim ve kavurdum.Rendelenmiş domatesi ekledim.Tuzu, karabiberi ilave ettim ve ateşten aldım.Patlıcanları kuruluyarak kızgın tavada ve bol yağda kızarttım.Kızarttığım patlıcanları, fazla yağının süzülmesi için bir süzgece aldım.Beşamel sosu için, sos tenceresine tereyağı ve unu ekledim.Sürekli karıştırarak unu sararttım.Sütü yavaş yavaş ilave ederek karıştırmaya devam etttim.1 çay kaşığı tuz ilave ettim.Karışım koyulaşınca ocaktan alıp rendelenmiş kaşarı ekledim.Fırın kabına patlıcanları yan yana dizdim.( çok yağlı olacağını düşünüyorsanız, havlu kağıtla yağını alarak yerleştirebilirsiniz.)En son sıraya dizmek üzere bir miktar patlıcanı ayırdım.Kıymalı harcı üzerine yaydım.Kalan patlıcanları dizdim.Hazırladığım beşamel sosu döktüm ve eşit şekilde yaydım.Üzeri kızarıncaya kadar pişmek üzere fırına verdim.




                        
                                                 Afiyet  Olsun  :)

2 yorum:

ilhan dedi ki...

Bloğunuz yeni galiba. hayırlı olsun. İzleyiciniz oldum. Tarif biraz ağır olmasına rağmen nefis. Diyet sorunu olmayanlar için mükemmel. Ellerinize sağlık.

mavibeyazyemekler dedi ki...

Yorumuz için çok teşekkür ediyorum.Evet tarif oldukça ağır.Orjinal tarifine sadık kalmak için bu şekilde pişirdim.İlk fırsatta Vejetaryan uygulamasını yapacağım ve daha sağlıklı.