NEW,

ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR

Mart 21, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                       Bahar gelmiş, pazar enginar dolu.Ah! birde iç bakla bulabilseydim yanına.Haftaya belki, bu defa taze bezelyeli tarif.
                       Zeytinyağlı enginar için,
                       Malzemeler ;
  •   3 adet enginar
  •   1 su bardağı ayıklanmış bezelye ( sanırım 1\2 kg. bezelye )
  •   1 adet havuç (  havuçlarım küçüktü ben 2 tane kullandım. )
  •   1    "    kuru soğan
  •   1/2 demet dereotu
  •   1/2 çay bardağı zeytinyağı
  •   1 limon suyu
  •   1 tatlı kaşığı tuz
  •   1 kesme şeker
  •   1/2 tatlı kaşığı un
                        Hazırlanışı ;
  •   Taze Urla enginarlarımın yapraklarını ve ortasını temizledim.
  •   1/2 limon suyu ilave ettiğim su dolu kapta beklettim.
  •   Havuçları temizleyip, küp küp doğradım.
  •   Ayıkladığım bezelyelerden 1 su bardağını ayırdım.
  •   Tencereye zeytinyağını, Enginarları ( üzerine kalan limon suyunu gezdirdim.), havuçları, bezelyeyi, soyulmuş ve dörde bölünmüş soğanı yerleştirdim.
  •   Unu 1/2 su bardağı suyun içine karıştırdım.
  •  Tuz ve şekerle birlikte tencereye yerleştirdiğim malzemelerin üzerine gezdirdim.
  •  Kısık ateşte pişirdim.
  •  Piştikten sonra servis tabağına aldım. Üzerine doğranmış dereotu serperek servis yaptım.



                                         
                                             
                                                             Afiyet   Olsun :)

0 yorum: