NEW,

ZEYTİNYAĞLI BAKLA

Mart 01, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                         Bakla ve bezelyeyi  pazarda, markette görünce baharın geldiği belli oluyor.Pişerken çıkan kokusunu da çok severim.Baklayı pişirip, servis için babaanneden yadigar tabağı kullandım.Özenle sakladığım tabağı, bu şekilde sizlerle paylaşmaktan mutlu oldum.Beğendiğinizi umarım.Zeytinyağlı baklanın tarifine gelince;
                        Malzemeler ;
  •    1\2 kg. taze bakla
  •    3 sap yeşil soğan
  •    1 demet dereotu
  •    1 adet kuru soğan
  •    2 diş sarımsak
  •    1 çay bardağı zeytinyağ
  •    2 tatlı kaşığı un
  •    1,5 tatlı kaşığı tuz
  •    1     "        "    toz şeker
  •    1  su bardağı su
  •    1\2 limon suyu
                       Hazırlanışı ;
  •    Baklayı,  uçlarını ve varsa kılçıklarını temizledim.
  •    Uzunluklarına göre 2 yada 3' e böldüm.1 tatlı kaşığı un ve yarım limon suyu ilave etttiğim su dolu kabın içerisine bıraktım.
  •    Yeşil soğanı yıkayıp, 2 cm.lik uzunlukta kestim.
  •    Dereotunu ince doğradım.
  •    Tencereye zeytinyağını, piyazlık doğranmış kuru soğanı ve bütün sarımsakları ilave ettim.
  •    Soğanlar sarardıktan sonra sarımsakları çıkardım.
  •    Baklayı, yeşil soğanları ve dereotunu üst üste dizdim.
  •    Tuz, şeker, 1 tatlı kaşığı un ilave edilip karıştırılmış suyu döktüm.
  •    Ocakta kısık ateşte 45 dakika pişmeye bıraktım.
  •    Soğuduktan sonra yoğurt ile servis yaptım.



                       Baklayı kararmaması için un ve limon suyu ilave edilmiş suda beklettim.







Afiyet  Olsun : )

0 yorum: