KARADENİZ YEMEKLERİ,

SULTANİYE BEZELYE KIZARTMASI

Mart 09, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                    Bu güzelim sebzeyi pazarda görünce nasıl sevindim, anlatamam.Baharın gelişini müjdeleyen sebzelerden biri.Ne yazık ki ömrü kısa.En fazla bir ay tezgahlarda bulunuyor.Bu narin, güzel ve taptaze bezelyelerden hemen bir kilo aldım.Taneleri küçük bu bezelyeleri hemen yıkayıp, ayıkladım.Sap kısımlarını koparmak ve ince kılçıklarını almak gerekiyor.
                    Malzemeler ;
  •  1\2 kg. sultaniye bezelye
  •  2 adet yumurta
  •  1  tatlı kaşığı tuz
  •  2 yemek kaşığı mısır unu
  •  1   "         "          un
  •  kızartma yapmak için 1 çay bardağı sıvıyağ
                    Hazırlanışı ;

  •  Ayıklanmış, yıkanmış bezelyeleri,  içerisine 1 tatlı kaşığı tuz attığım, kaynayan suda haşladım.
  •  Kaynayan suda 4-5 dakika yeterli.Tereddüt ederseniz bir tane alıp, haşlanıp haşlanmadığını kontrol edebilirsiniz.
  •  Kaynamış  sudan çıkarttığım bezelyeleri  ( içerisine birkaç tane buz attığım )soğuk suyun içine attım ve süzdüm.
  • Yumurtaları çırptım.
  •  Mısır ununu ve buğday ununu, bezelyeleri, tuzunu ekledim.
  •  Karıştırdım.
  •  Tavayı kızdırıp, yağı her tarafını yağlayacak şekilde gezdirdim.
  •  Bezelyeleri arkalı önlü çevirerek kızarttım.











                                                           Afiyet  Olsun  : )

0 yorum: