BÖREKLER,

HAZIR LAVAŞTAN KIYMALI BÖREK

Mart 05, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                         Pratik, hemen hazırlanabilecek bir börek.Çıtır çıtır  ve çok lezzzetli..
                         Malzemeler ;
  •    5 adet hazır ( paket satılan yuvarlak)  lavaş
  •    2oo gr. kıyma
  •    1 adet kuru soğan
  •    1\2  kırmızı biber
  •    2-3 adet yeşil biber
  •    maydanoz
  •    1  tatlı kaşığı tuz
  •    1      "     "     biber salçası
  •    1 çay bardağı kadar sıvıyağ
                            Hazırlanışı  ;
  •    Sıvıyağda, kıymayı ve ince doğranmış soğanı kavurdum.
  •    Kırmızı biberin yarısını, yeşil biberleri ve maydanozları rondoda ince kıydım ve kıymalı harca ilave ettim.
  •    Salçayı ve tuzunu ilave ettim.Ocaktan aldım.
  •    Lavaşı su doldurduğum bir tepside ıslattım.( suyun içinde bırakmadan ) Eğer fazla sulu olursa, kağıt havlu ile fazla suyunu alabilirsiniz.
  •   Lavaşın yarısına kıymalı harcı yaydım.Diğer tarafın kenarlarına yumurta akı sürdüm ve üstüne kapattım.
  •   Kenarlarını bir çatal yardımı ile bastırdım.
  •   Tavayı, 2 kaşık yağ ile yağladım.Orta ateşte önünü ve arkasını çevirerek kızarttım.Ocakta çok fazla tutmak gerekmiyor ve hemen kızarıyor.


                                        







                                                           Afiyet  Olsun  : )

0 yorum: