25 Şubat 2013 Pazartesi

YALANCI MİDYE DOLMA

                   İsmi bu, yalancı midye dolma.Ama içinde midye yok.Onun yerine kabak var.Deneyin lütfen.Üzerine limon sıkılarak yenilen, güzel bir lezzet.Verilen ölçüler dikdörtgen bir fırın kabını dolduracak ölçüler.
                  Malzemeler ;
  •    3 adet kabak
  •    1   "     yumurta
  •    2 su bardağı pirinç
  •    1   "     "       sıvıyağ
  •    3   "      "      süt
  •    dereotu
  •    nane
  •    karabiber
  •    tuz
  •    yenibahar
  •    tarçın
  •    üzerine limon
               Hazırlanışı ;
  •   Kabakları yıkayıp, temizledim ve rendeledim.
  •   Maydanoz ve dereotunu ince ince kıydım.
  •   Pirinci yıkayıp, süzdüm.
  •   Bütün malzemeyi geniş bir kapta karıştırdım.
  •   Çırptığım yumurtayı, tuzu ve baharatları ilave ettim.( Baharatları birer tatlı kaşığı ilave ettim.Siz kendi damak zevkinize göre azaltıp, çoğaltabilirsiniz.)
  •   Isıya dayanıklı cam bir kapta 160 derece fırında pişirdim.
  •   Fırından çıktıktan sonra soğuk olarak servis yaptım.










                                                                   Afiyet Olsun : )

Hiç yorum yok: