NEW,

YALANCI MİDYE DOLMA

Şubat 25, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                   İsmi bu, yalancı midye dolma.Ama içinde midye yok.Onun yerine kabak var.Deneyin lütfen.Üzerine limon sıkılarak yenilen, güzel bir lezzet.Verilen ölçüler dikdörtgen bir fırın kabını dolduracak ölçüler.
                  Malzemeler ;
  •    3 adet kabak
  •    1   "     yumurta
  •    2 su bardağı pirinç
  •    1   "     "       sıvıyağ
  •    3   "      "      süt
  •    dereotu
  •    nane
  •    karabiber
  •    tuz
  •    yenibahar
  •    tarçın
  •    üzerine limon
               Hazırlanışı ;
  •   Kabakları yıkayıp, temizledim ve rendeledim.
  •   Maydanoz ve dereotunu ince ince kıydım.
  •   Pirinci yıkayıp, süzdüm.
  •   Bütün malzemeyi geniş bir kapta karıştırdım.
  •   Çırptığım yumurtayı, tuzu ve baharatları ilave ettim.( Baharatları birer tatlı kaşığı ilave ettim.Siz kendi damak zevkinize göre azaltıp, çoğaltabilirsiniz.)
  •   Isıya dayanıklı cam bir kapta 160 derece fırında pişirdim.
  •   Fırından çıktıktan sonra soğuk olarak servis yaptım.










                                                                   Afiyet Olsun : )

0 yorum: