NEW

KADAYIFLI MUHALLEBİ

Şubat 09, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                           Malzemeler ;
                                              250 gr. kadayıf
                                              5 yemek kaşığı toz şeker
                                              1  su bardağı ceviz
                                              1/2 çay bardağı sıvıyağ
                                              2 yemek kaşığı tereyağ
                             Muhallebisi için ;
                                              1 litre süt
                                              1 fincan nişasta
                                              1    "     un
                                              1  su bardağı toz şeker
                                              1 paket krem şanti ( kremada kullanabilirsiniz )
                            Hazırlanışı ;
                                             Kadayıfı bir gece dondurucuda bıraktım.Hazırlık için çıkardığımda, poşet içinde ufaladım.Bu sayede küçük küçük kırılmış oldu.Tavada, yağı ekleyip, kadayıfı kısık ateşte kavurdum.Rengi döndükten sonra ince çekilmiş cevizi ve şekeri ekledim.Ocaktan aldım. Süt, şeker, nişasta ve unla sürekli karıştırarak, muhallebiyi  pişirdim.Muhallebiyi soğuttuktan sonra içerisine, 1 paket krem şanti ekleyerek mikserle çırptım.Servis kabına, kadayıfın yarısını yaydım.Muhallebiyi döktüm ve üzerine kalan kadayıfı yerleştirdim.Biraz  buzdolabında soğutup servis yaptım.Tatlı, aynı gün yenildiğinde kıtır kıtır oluyor.Ertesi güne kaldığında ise kadayıf yumuşuyor.Dikkate almanızı öneririm.






Afiyet   Olsun  : )

0 yorum: